Pg, Cool atau cOoler

>> Sunday, September 27, 2009

kian lama bicara ini beristirehat, kini kisah pg atau nama sebenarnya Mohd hafizi bin Haris Fadzilah bakal dicoretkan di ruangan ini. Insan yang sering dikaitkan dgn istilah "cool" ini mempunyai kelebihan tersendiri dalam bidang matematik. Pg mempunyai IQ yang agak tinggi berbanding teman2 lain dan mampu menjawab soklan2 taraf tinggi dengan cara sendiri...Klu idea yg gIler2, Pelik2 n BanganG2 biasaNya datanG dari Mr.Cooler ni. Kisah pasal Pg ni, boleh la dijenguk2 dekat SINI. Jom kita santai ngn aksi Cool atau Cooler Pg ni...


lomPatlah samPai maTi...

Klu oRg kate jgn petik, JGNlah petik.....

Bila sek suRau jadi RocK

woooowww, ade lipas la td...

2 rinGgit je harGa "puPet" ak...

Bile dh terLampau byk pikir....

Read more...

Mengapa dan MengApa?????

>> Sunday, September 20, 2009

Pada suatu masa, Abu nawas telah bersiar-siar. Setelah kepenatan, Abu Nawas pun berehat di bawah sepohon pokok badam dan di hadapannya terdapat sepokok labu yang menjalar serta mempunyai buah yang sungguh besar.

Melihat kepada saiz kedua-dua buah labu dan badam itu, terdetik di hati Abu Nawas: "maha suci Allah, engkau ciptakan buah labu yang begitu besar ini dari pokoknya yang kecil dan menjalar di bumi, dan engkau jadikan pula buah badam dari batang dan dahannya yang besar.

Sedang Abu Nawas memikirkan tentang mengapalah Allah menciptakan pokok-pokok itu sedemikian rupa, tiba-tiba sebiji buah badam jatuh di atas kepalanya. "Adus"!. Abu Nawas menjerit kerana terkejut. Apabila mendapati yang jatuh di atas kepalanya tadi buah badam,anggota badan Abu Nawas terus menggeletar. Die mula menjadi takut.

Lalu Abu Nawas bermunajat kepada Allah: "ya allah, aku bertaubat kepadamu dan sesungguhnya aku tidak masuk campur lagi urusan ciptaan engkau. Sesungguhnya tiap kejadianmu ada hikmah disebaliknya.

"Ya Allah, mulai hari ini aku tidak akan mempertikaikan segala kejadian yang telah engkau ciptakan. kalaulah engkau jadikan buah labu diatas pokok yang besar ini dan jikalau buah badam yang jatuh itu adalah labu, maka sudah pasti aku sekarang ini di ambang maut "

p/s: janganlah kita mempertikaikan ketentuan illahi kerana setiap kejadian ada hikmah disebaliknya.

Read more...

SalaM AidilFitri 1430h

>> Thursday, September 17, 2009


Dalam kesibukan mencari Lailatul-Qadar, kami warga Pismp Matematik semester 4 IPGM Kampus Sultan Mizan mengambil kesempatan bagi mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri 1430h dan kami menyusun sepuluh jari atas segala segala khilaf dan salah kami sepanjang menjadi warga IPGM dan warga blogger ini.

Semoga 'kelahiran' semula kita di hari raya yang mulia ini memberi seribu erti dalam meniti ranjau kehidupan yang penuh berliku. Dan semoga 'sekolah' Ramadhan yang kita lalui dengan penuh kesabaran dan ketaatan menjadikan kita seorang muslim yang berjaya.

Dedikasi ini kami tujukan khas buat papa tersayang, Encik Zaid Bin Mamat, pensyarah-pensyarah IPGM, warga IPGM, serta kaum muslimin dan muslimat sekalian.

Read more...

BerBuKa PuaSa

>> Tuesday, September 15, 2009

menunggu masa untuk bedal makanan kat dePan tu..

menunggu waktu berbuka dengan penuh KESABARAN..

Entry kali ni kami nak bawakan tentang DiaRi kami. Lebih kurang 3 ari yang lalu, kami budak2 math sem 4 telah mengadakan majlis buka pose sesama kami. AlhamDuliLLah tahun ni dapat juga kami berbuka puasa bersama-sama. Tahun-tahun sebelumnya pun kami mengadakan buka pose bersama ni.

Ingat lagi mase sem 1 FoundaTion duLu, kami berbuka bersama tutor Kami masa tue iaitu En. Anuar.. Bajet buka pose kami semua ditanggung beres oleh en. Anuar. Masa tue kami ada 2 orang tutor. yanG sorang Lagik En. Wan Mohamad Azmi. Mase majlis buka pose tue, dia x dapat datang kerana jarak rumahnya memang paling jauh la di kalanGan LectUrer di IPGm KSm tue. huhu.. Ape2 pun.. dia support kami RM 100. huhu.. memang sporting la tutor kami tue.. En. Anuar pun support kami jugak masa tue.. Ingat lagi tiMe tue, kami masak nasik sendiri. taPi LAuk dan PauK beli kat bazar ramadhan la. macaM-maCam juadah yang dibeli. tapi yang PAlinG BesT ialah Ayam GoLeK la.. haha.. En. Anuar yang sponsor tue.. 2 ekor.. best.. tapi yang menjadi tak sedap tue, kami makan nasi LEmBik.. huhu.. namun, kenangan tue tetap best.. Kenangan Pertama kami berbuka pose bersama..

Sem 3 pun sama kami buka pose bersama gak. Tahun lepas pun sama. Tahun lepas hidangan istimewa kami adalah satay. huhu.. best.. dah 3 tahun kami berbuka pose dalam kawasan ipgm ksm. Tapi kali ni kami tukar mood la plak. BerBuKa Pose di Luar. Soal BaJeT? di tangguh beres. Macam tahun-sebelumnya jugak, kami disponsor oleh tutor kami dan juga pensyarah JAbatAn MatemAtiK. Maklumlah, pensyarah kami ni semua baik2 belaka, terutamanya PaPa ZaiD kami.. x lokek tuk keluarkan duit untuk anak2 buahnya ni kalu setakat rm100.. Untuk buKa pOse kali ni, kami dapat bajet rm200 jer dari 2 orang lecturer jabatan math. Terima Kasih PaPa ZaiD dan En. Ariff.. (^-^)...

Ni lah antara gambar2 mase buka pOSe baru ni..

dah bleh buko dah...jam ak "waktu sirim"
boleh MakanG doh ni, mari Doa.. pRotaZ kata

apa tengok2 orang makan ni..

isssrrhh... pedahnyo tomyang ni.. (halim kabor)
dok pedah pong(berkata si tutOh)

Bang! xdok nasi namboh ko?

LiCin di bedal kami, hehe..

Read more...

Kuasa peMutih Kurang Unggul

>> Wednesday, September 9, 2009

video


Putih tetap unGgul..

sebelum cuti semester baru2 ini iaitu 20 ogos 2008 bersamaan hari khamis, Bulan Sabit Merah Malaysia IPgMksm (BSMM) mengambil bahagian dalam pertandingan kawad kaki sempena sambutan 10 tahun penubuhan IPgMksm. Pertandingan ini disertai oleh semua unit beruniform iaitu
  1. Bulan Sabit Merah malaysia
  2. Pengakap
  3. Persatuan Kadet Remaja Sekolah
  4. Tunas puteri
  5. Puteri Islam
BsMM dianggotai oleh Unit Matematik dan Unit Pendidikan seni visual. Pasukan Kawad kaki BsmM di sertai oleh 13 lelaki dan 18 perempuan dan berjaya mendapat tempat ketiga dalam pertandingan itu yang berlangsung sengit. Pencapaian ini agak membanggakan persatuan berikutan rata-rata ahli belum pernah menyertai sebarang pertandingan seumpama ini pada masa lampau.

pertandingan ini diadili oleh 2 orang anggota polis yang diundang khas dari Balai polis Kampug Raja yang merupakan pegawai yang bertanggungjawab mengawalselia pergerakan Kadet polis di daerah Besut ini. Berikut dipaparkan aksi2 kemas dan segak daripada unit BsMM


segak Bergaya Ketua Platun


bersedia sebelum persembahan..


seNam diri.....


dari kanan, kiri belok....


doa senjata kami...


perlahan jalan mantap sih....


baik tuan..sedia berkhidmat...

Read more...

MTE 3107(Planning and teaching of mathematics)

>> Sunday, September 6, 2009

task :
1. search and print out 2 most relevant articles about mathematics lesson preparation
2.prepare a summary of the articles
3. prepare a complete lesson plan to teach a mathematics topic
4. do a reflection to identify the weakness and strength of the whole learning process

Date to submit : 14/9/09

lecturers :
1. Wan Haspinah Binti Wan Hussin
2. Wan Mohamad Azmi Bin Wan Hassan

Read more...

  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP