Selamat Bekerja : Di Sini Langkah Kita Bermula

>> Saturday, January 14, 2012

Assalamualaikum w.b.t dan Salam Sejahtera buat semua pembaca sekalian...

Alhamdulillah, tanggal 16 Januari 2012, kami serami 20 orang bekas guru pelatih matematik IPG Kampus Sultan Mizan akan memulakan tugas sebagai seorang guru. Bermula detik itu, masing-masing akan bertebaran di serata malaysia (yeke?) dalam memikul amanah sebagai guru.

Tanggal 9 Januari 2012, semua tak sabar2 nak tahu keputusan penempatan.. Duk tunggu2 dr pukul 2 ptg lagi, hingga pukul 3 ptg seperti yg dijanjikan, tp x kuar2 pun lagi result. Kata plop kul 5, tp habuk pun xde. dipostpone ke kul 8 malam, tunggu punya tunggu punya tunggu... nak dekat pukul 12 malam baru kuar result. Alhamdulillah, mungkin kami semua terkejut kot masa mula2 check result tue.. dan yang menangis pun ada kot.. sampaikan bengkak mata tue.. (siapa yg makan minum air, dia yg hilang dahaga) haha..



Lepas tgk2 semua result.. alhamdulillah, 17 orang drpd kami akan naik BELON ke SARAWAK BUMI KENYALANG, 2 orang ke NOGORI 9 dan seorang stay kt teganu jer... Bertuahlah tuan punya badan sape yg dapat semenanjung tue.. almaklumlah, yang dapat semenanjung tu semua dah kawen sebelum hantar borang posting lagi. Tahniah buat Lina yang dpt teganu, dapatlah sentiasa dekat dgn suami terchenta.. bleh la nnt kasi anak kedua or ketiga buat kuarga math ni..huhuh.. Dan tahniah juga buat pasangan Ghafar dan Humairah yang dpt NOgoRi 9.. Nanti bleh la terus berusaha untuk kami dapat anak buah kat sana.. HaHaHa.. dan buat GENG17 yang akan naik BELON nanti.. InsyaAllah, kita akan memikul tanggungjawab sebagai seorang guru di bumi asing bagi kita di sana nanti. InsyaAllah, ada hikmahnya kita semua ditempatkan di sana, dpt la juga belajar bahasa sarawak, mendalami kebudayaan sarawak dan yang paling penting dapat merasai pengalaman berkhidmat dan tinggal di sana. Peluang begini tidak semua orang yg dapat.. bila kita balik semenanjung nnt, bleh la kot kita ceritakan kisah2 kita kt sana kt anak2 cucu kelak.. haha..

dan insyaAllah, reunion pertama kita akan diadakan di SARAWAK nanti. so, sape2 yg duk semenanjung tu, bleh la tempah2 tiket belon nk ke sana nnti.. 

p/s: jumpa nnt di KLIA untuk GENG17.. semoga kita semua cekal di bumi asing di sana.. 



0 Diskusi anda Di sini:

  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP